تاثیر خنک کننده تبخیری چیل بوستر بر افزایش کارایی چیلر، پکیج و کندانسینگ یونیت

تاثیر خنک کننده تبخیری چیل بوستر بر افزایش کارایی چیلر، پکیج و کندانسینگ یونیت

history آخرین بروزرسانی: 9 فروردین 1402
forum 0
visibility

Views:220

گرم شدن زمین و استفاده از چیل بوستر برای عملکرد مناسب چیلر، پکیج و کندانسینگ یونیت
گرم شدن زمین و ضرورت تطابق پذیری سیستم های تهویه موجود با تغییر شرایط

چرا باید از چیل بوستر استفاده کنیم؟

چیل بوستر راهکاری اقتصادی و مناسب است. برای اثبات این موضوع و پاسخ به این سوال به توضیح زیر توجه نمایید:

همه می دانند که آب و هوا در حال تغییر است و میانگین دما سال به سال در حال افزایش است. در درجه اول اولویت باید تلاش برای توقف این فرآیند با استفاده از فناوری‌های سبز تا حد ممکن باشد. لذا ضروری است که سیستم‌های موجود که چند سال پیش نصب و طراحی شده‌اند، بتوانند با تغییر شرایط نیز به درستی کار کنند. کندانسورهای هوایی توسط سازنده بر اساس دمای محیط در محلی که در آن نصب می شوند طراحی می شوند. اما اگر این پارمترهای محیطی افزایش یابد کاهش عملکرد و کارایی اجتناب ناپذیر است.چیل بوستر راهکاری مناسب برای حل این مشکل است.

چیل بوستر چیست؟

چیل بوستر یک خنک کننده تبخیری به صرفه و مناسب است. که در کابینت آن پمپی است که آب را تحت فشار قرار میدهد و آن را از طریق نازلهای موجود در سیستم توزیع اسپری میکند. این آب اتمیزه شده گرما را از طریق تبخیر از هوا خارج می کند و در نتیجه به طور طبیعی هوا را به حالت خنک تغییر می دهد. نتیجه این است که هوای ورودی به خنک کننده سیال (تا 5 الی  10 درجه سانتیگراد زیر دمای محیط) خنک می شود.

دیاگرام به همراه تصویری از تابلو

فناوری چیل بوستر برای محصولات جدید نیز ایده آل است. یک خنک کننده سیال، اعم از خنک کننده مایع، کندانسور یا کولر گازی، در صورتی که با راه حلهای اتوماسیونی ویدا تعامل کند، در مقایسه با یک واحد معادل بدون چیل بوستر، سطح تبادل حرارت کوچکتری دارد. این به این دلیل است که تفاوت در تبادل حرارت با دمای پایین تر هوا تضمین می شود. در نتیجه، کولر مایع می تواند کوچکتر و در نتیجه اقتصادی تر باشد.

چیل بوستر و تاثیر آن بر کارآیی چیلر
چیل بوستر و تاثیر آن بر کارآیی چیلر

مزایای اصلی

  • تخلیه خودکار سیستم توزیع آب و استفاده از لامپ UV در کابینت از رکود آب و انتشار باکتری ها جلوگیری می کند.
  • خنک کننده تبخیری با کاهش تأثیر دمای بالای تابستان، تداوم خدمات را تضمین می کند.
  • مصرف برق بسیار کم: سیستم خنک کننده خشک با سرعت جریان هوا 200000 متر مکعب در ساعت 1000 لیتر در ساعت را با مصرف برق کمتر از 0.7 کیلو وات اتمیزه می کند.

محصولی فوق العاده همه کاره

کابینت به گونه ای طراحی شده است که در خارج از ساختمان و در نزدیکی کندانسور نصب شود، در حالی که انعطاف پذیری شدید سیستم توزیع، چیل بوستر را برای هر شکل کویل، مناسب می کند. عمودی، افقی، “V” یا “W”؛ هر چهار طرف یا فقط برخی از طرفین، تفاوتی نمیکند.

چیل بوستر در هر سناریو راه حلی برای برآورده کردن کامل نیازهای سیستم ارائه می دهد.

تطابق پذیری چیل بوستر با هر چیدمان
تطابق پذیری با هر چیدمان

ارائه راه حل کامل شامل چیل بوستر با ظرفیت مورد نیاز، باکس کنترل محلی و پروبهای دما و فشار برای خنک کننده های سیال تجهیزات تهویه مطبوع، تجهیزات برودتی فروشگاهی و سردخانه ها می باشد.

برای اطلاعات بیشتر میتوانید به لینک زیر در شرکت کرل مراجعه نمایید:

https://www.carel.com/product/chillbooster