کنترل رطوبت در اتاق‌های تمیز

کنترل رطوبت در اتاق‌های تمیز

history آخرین بروزرسانی: 14 فروردین 1402
forum 0
visibility

Views:130

چرا در اتاق های تمیز به کنترل دقیق رطوبت نیاز داریم؟

کنترل رطوبت در اتاق‌های تمیز و حفظ آن بین 40 تا 60 درصد از تکثیر باکتری ها و سایر آلاینده های بیولوژیکی جلوگیری میکند. این آلاینده ها شامل ویروس ها، قارچ ها، کپک ها، کنه ها می باشند.

رطوبت نسبی یکی از پارامترهایی است که شرایط استاندارد عملکرد یک اتاق تمیز را مشخص می کند. دلایل مختلفی وجود دارد که چرا به کنترل دقیق رطوبت نیاز است.

در واقع برای برخی از کاربردها، تلورانس مشخص شده فقط 1٪ است. به دلیل تأثیری که رطوبت نسبی از نقطه نظر فیزیکی/شیمیایی بر پردازش و ذخیره سازی مواد دارد:

کنترل رطوبت در اتاق های تمیز
کنترل رطوبت در اتاق‌های تمیز

سرعت بسیاری از واکنش های شیمیایی و ویسکوزیته – در اصطلاح عملی به معنی کار پذیری – برخی از مواد به رطوبت نسبی بستگی دارد.

تخلیه های الکترواستاتیکی که ممکن است به اجزای الکترونیکی آسیب برساند، زمانی ایجاد می شوند که سطح رطوبت نسبی خیلی کم باشد.

حفظ رطوبت نسبی بین 40 تا 60 درصد نیز آسایش فردی را تضمین می کند و بنابراین حداکثر کارایی اپراتور را تضمین می کند.

راهکار شرکت کارا روش صبا برای کنترل رطوبت در اتاق‌های تمیز

 شرکت کارا روش صبا راه حل های کاملی را برای نصب در اتاق های تمیز ارائه می دهد. این سولوشنها از کنترلر های قابل برنامه ریزی ماژولار تا رطوبت زن ها، مجهز به تمام اکسسوری های مورد نیاز برای تضمین حداکثر یکپارچگی، تا نظارت کامل بر سیستم می باشد. همه اینها قابلیت اطمینان، دقت و حداکثر صرفه جویی در انرژی را تضمین می کند. این شرکت  طیف وسیعی از رطوبت زنهای بخار را با ظرفیت ها، ویژگی ها و حالت های مختلف ارائه می دهد. مانند الکترود غوطه ور یا نسخه های گازسوز، دارای اکسسوری کامل برای استفاده در  AHU.

 به طور خاص، ماژول گرمایی الکترونیکی دقت 1% RH را تضمین می کند که اغلب در اتاق های تمیز مورد نیاز است. علاوه بر این، انتخاب گسترده‌ای از رطوبت زن های آدیاباتیک نیز موجود است. از مزایای آنها می‌توان به مشارکت فعال در کنترل دما، با «جذب » بخشی یا تمام گرمای تولید شده توسط تجهیزات اشاره کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کنترل رطوبت در اتاق‌های تمیز به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://www.carel.com/application/cleanrooms