صنایع نخ ریسی و بافندگی

صنایع نخ ریسی و پارچه بافی

history آخرین بروزرسانی: 14 فروردین 1402
forum 0
visibility

Views:191

حفظ رطوبت در صنعت نساجی

حفظ رطوبت در صنعت نساجی، در محدوده از پیش معین، کارایی فرآیند را بهبود می بخشد و بهترین کیفیت محصول نهایی را تضمین می کند. در واقع سطح رطوبت هوا بر خواص نخ و کارایی آن تأثیر می گذارد.

هنگامی که هوا خیلی خشک است، الیاف خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهند، نازک تر و شکننده تر می شوند. و تمایل به شکستگی دارند. اصطکاک نیز افزایش می یابد که لغزش الیاف روی دستگاه را محدود می کند. این می تواند باعث خرابی دستگاه شود که میتواند منجر به مداخلات دستی شود. بنابراین به کاهش بهره وری می انجامد.

حفظ رطوبت در صنایع نساجی و پارچه بافی
حفظ رطوبت در صنایع نساجی

حفظ رطوبت در سطوح از پیش معین نیز به کاهش میزان گرد و غبار در هوا کمک می کند. این باعث بهبود کیفیت محیطی می شود که محصولات در آن پردازش یا ذخیره می شوند. و خطر ایجاد پکهای گرد و غبار کوچک که ساختارهای متحرک را مسدود می کنند را از بین می برد.

 سطح مناسب رطوبت، خطر ایجاد الکتریسیته ساکن  که ممکن است به تجهیزات آسیب برساند را از بین می برد. یک واقعیت به همان اندازه مهم این است که هوای بیش از حد خشک باعث انقباض پارچه می شود. حفظ رطوبت در صنعت نساجی امکان دستیابی به قابلیت اطمینان بیشتر در برش و مطابقت با مشخصات اندازه را فراهم می کند که برای مثال در تولید فرش بسیار مهم است.

امکان خنک سازی و رطوبت زنی همزمان

در برخی موارد، ماشین آلات نساجی گرمای زیادی تولید می کنند که باعث افزایش نامطلوب دمای محیط می شود. از این نظر، سیستم‌های آدیاباتیک، فناوری بهینه هستند، زیرا امکان خنک‌سازی و مرطوب‌سازی همزمان هوا را فراهم می‌کنند.

شرکت کارا روش صبا طیف گسترده ای از رطوبت زن های بخار و آدیاباتیک را در طیف گسترده ای از ظرفیت ها و ویژگی ها ارائه می دهد. این امر به حفظ رطوبت در صنعت نساجی بسیار کمک کننده است. رطوبت زن های آدیاباتیک، به‌ویژه با اتمیزه کردن آب در میلیون‌ها قطره کوچک که به‌طور خودبه‌خودی تبخیر می‌شوند، کار می‌کنند و گرمای هوا را جذب می‌کنند. آنها سیستم های مطمئن و مرقوم به صرفه ای در بحث  انرژی هستند. کارآمدترین آنها به سختی 4 وات در هر لیتر آب اتمیزه مصرف می کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://www.carel.com/application/the-textile-industry