صنایع چاپ

صنایع چاپ و چاپخانه ها

history آخرین بروزرسانی: 14 فروردین 1402
forum 0
visibility

Views:158

کنترل رطوبت در صنعت چاپ

کنترل رطوبت در صنعت چاپ، کارایی بیشتر، کاهش زمان از کار افتادگی دستگاه و اتلاف مواد و کیفیت بهتر محصول نهایی را تضمین میکند.

کاغذ در واقع یک ماده جاذب رطوبت است که به شدت به تغییرات رطوبت حساس است. هنگامی که هوا خیلی خشک است، سطح تمایل به جمع شدن دارد، در حالی که مرکز رطوبت خود را حفظ می کند.

به این ترتیب، کاغذ تغییر شکل می دهد. پیچ می خورد و مانع از عملکرد صحیح ماشین ها می شود. در فرآیندی که مخصوص رنگ‌آمیزی است، تغییر ابعاد کاغذ باعث ایجاد خطا در مرکز می‌شود. که ممکن است منجر به ناهماهنگی استفاده از رنگ شود.

کنترل رطوبت در صنعت چاپ
کنترل رطوبت در صنعت چاپ

یکی دیگر از مشکلات عمده ناشی از هوای بیش از حد خشک، تشکیل بارهای الکترواستاتیکی هنگام کشیدن کاغذ است. در نظر بگیرید که ماشین آلات معمولی که برای چاپ روزنامه استفاده می شود می تواند تا 2000000 ولت برسد! این پدیده باعث چسبندگی الکترواستاتیکی ورق‌های کاغذ می‌شود که جداسازی آن‌ها را با خطر آسیب‌دیدگی به محصول دشوار می‌کند.

لزوم حفظ رطوبت نسبی در صنعت چاپ

حفظ رطوبت نسبی هوا در محدوده 50 تا 60 درصد به شما امکان میدهد که تغییر شکل و موجدار شدن ورقهای کاغذ را محدود کنید. و تجمع بارهای الکترواستاتیکی را از بین ببرید، ضایعات را محدود کنید و بهره وری ثابت را تضمین کنید.

رطوبت زن های بخار و آدیاباتیک-کاربرد آنها در صنعت چاپ

شرکت کارا روش صبا، طیف گسترده ای از رطوبت زن های ایزوترمال یا آدیاباتیک را ارائه می دهد. سیستم‌های آدیاباتیک، فناوری‌های پیشرفته‌ای هستند که به شما امکان می‌دهند همزمان رطوبت را کنترل کرده و هوا را خنک کنید. و حداقل مصرف انرژی را تضمین کنید. آنها با اتمیزه کردن آب به میلیون ها قطره ریز، عمل می کنند که به طور خود به خود تبخیر میشوند. و گرمای هوا را جذب نموده در نتیجه خنک می شوند.

کاربرد رطوبت زن در صنعت چاپ
کاربرد رطوبت زن در صنعت چاپ

این فناوری به ویژه در کاربردهای صنعت چاپ، جایی که ماشین‌ها گرمای زیادی تولید می‌کنند، مؤثر است. همچنین، آنها سیستم های صرفه جویی در انرژی هستند که فقط 4 وات برق در هر لیتر آب اتمیزه مصرف می کنند، یعنی تقریباً 1٪ از توان مصرفی یک رطوبت زن بخار معمولی.

برای کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://www.carel.com/application/printing-indust-1