مرکزداده

دیتاسنتر

history آخرین بروزرسانی: 14 فروردین 1402
forum 0
visibility

Views:230

سیستم تهویه مطبوع مراکز دیتا

تهویه مطبوع مراکز دیتا یکی از زیرساخت‌های ضروری برای بهره‌برداری از تجهیزات فناوری اطلاعات (ITE) است.

دستگاه‌های پردازش و ذخیره‌سازی، گرما تولید می‌کنند. که این گرما به چندین کیلو وات در هر متر مربع از نیروگاه می رسد. برای حفظ این تجهیزات باید گرمای ایجاد شده از بین برود. و درجه حرارت در مقادیری که شرایط عملیاتی بهینه را تضمین می کند نگهداری شود.

رطوبت نیز باید کنترل شود، زیرا مقادیر بسیار کم، احتمال تخلیه الکترواستاتیکی را افزایش می دهد. در حالی که مقادیر بیش از حد نیز فرآیند خوردگی را تسریع می کند و بر عملکرد برخی از دستگاه ها تأثیر می گذارد.

تصویری از مرکز دیتا یا دیتا سنتر

انواع مختلف مراکز دیتا

انواع مختلفی از مراکز دیتا وجود دارد که هم از نظر اندازه و هم از نظر پیکربندی سیستم تهویه مطبوع متفاوت هستند. سنتی‌ترین آنها، سیستم‌هایی هستند که سرورها در مرکز محیط قرار دارند. و واحدهای تهویه مطبوع در امتداد محیط می باشند (CCU یا CRAC) در حالی که برای جریان هوا، کف و سقف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در طرح‌بندی‌هایی با راهروی گرم/سرد، سرورها به گونه‌ای در محل هستند که دو ناحیه مجزا ایجاد می‌کنند. با واحدهای تهویه مطبوع (خنک کننده ردیفی که مستقیماً در کنار ITE نصب می‌شوند) که هوای خروجی را از سرورهای راهرو گرم مکیده و آن را به صورت خنک در راهروی سرد وارد می‌کنند.

عملکرد سیستم تهویه مطبوع در مراکز دیتا

سیستم‌های تهویه مطبوع می‌توانند با انبساط مستقیم، با واحدهای کندانسور خارجی یا آب خنک با یک چیلر خارجی باشند. همچنین ما مراکز دیتای بیشتری را میبینیم که به طور کامل از پتانسیل فری کولینگ، با سیستم های خنک کننده تبخیری مستقیم یا غیر مستقیم ارتقا یافته اند.

کنترلرها و ادوات جانبی به کار رفته در یک دیتا سنتر
کنترلرها و ادوات جانبی به کار رفته در یک دیتا سنتر(مرکز داده)

مراکز دیتای ماژولار

اخیراً شاهد توسعه مراکز دیتای ماژولار هستیم که دارای کانتینرهایی هستند که شامل تمام زیرساخت های لازم است. ITE، UPS، سیستم های تهویه مطبوع “مکانیکی”، فری کولینگ با DEC و یا IEC.
جایی که تداوم عملیات، ضروری است، توسعه تکنولوژیکی و تحقیقات در مورد صرفه جویی انرژی در تکامل مداوم راه حل های تهویه مطبوع منعکس میشود.

این شرکت بواسطه تجربه چندین ساله خود و تحقیقات در این زمینه راه حل های یکپارچه ای را برای کنترل دما و رطوبت ارائه میدهد. که بر اساس یک پیشنهاد گسترده خلاقانه، قابل اعتماد و صرفه جویی کننده در انرژی است. که میتوان در این خصوص به کنترل های الکترونیکی قابل برنامه ریزی، سنسورها، رطوبت زن ها، خنک کننده های تبخیری، شیرهای انبساط الکترونیکی، اینورترهای BLDC و سیستم های مانیتورینگ اشاره کرد.

قابلیتهای راه حل تهویه مطبوع مراکز دیتا

سولوشن های این شرکت در این زمینه موارد زیر را تضمین می کند:

  • حداکثر دقت: آنها دما و رطوبت ایده آل را برای ITE ها تضمین می کنند.
  • صرفه جویی در انرژی: به لطف سیستم های خنک کننده تبخیری، EEV و Power+
  • انعطاف پذیری و یکپارچگی: با کنترل های قابل برنامه ریزیpCo
  • اتصال: جمع آوری و به اشتراک گذاری اطلاعات از دستگاه ها به BMS
  • قابلیت اطمینان و بهینه سازی: به لطف کنترل از راه دور سامانه های VDIS و VRED .

برای کسب اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://www.carel.com/application/datacenter