هتل ها

حفظ رطوبت و دما در هتل ها

history آخرین بروزرسانی: 21 شهریور 1401
forum 0
visibility

Views:143

حفظ رطوبت و دمای هوای مناسب از مهمترین مواردی است که بر کیفیت هوای مکانهایی که افراد در آن اقامت می کنند تأثیر می گذارد.

برای اطمینان از شرایط آسایش، این ویژگی ها باید دقیقاً کنترل شوند که شامل  فضاهای مورد استفاده توسط مهمانان فردی و مکان های مشترک مانند رستوران ها، سالن ها یا اتاق های کنفرانس می گردد.

حفظ رطوبت و دمای مناسب در هتل ها
حفظ رطوبت و دمای مناسب در هتل ها

به عنوان مثال در طول تابستان، هوای گرم باید تا دمای مناسب حدود 20 تا 25 درجه سانتی گراد خنک شود. برای انجام این کار، واحدهای هواساز را می توان به سیستم های خنک کننده تبخیری مجهز کرد. این سیستمها آب را به صورت قطرات بسیار ریز در میاورد که خود به خود تبخیر میشود و گرما را از هوا جذب میکند. در نتیجه آن را خنک می کند.

از همین سیستم‌ها می‌توان برای خنک کردن سالن‌های فضای باز نیز استفاده کرد و محیطی دلپذیر و آرامش‌بخش ایجاد کرد. از طرف دیگر در طول زمستان، هوای تامین‌شده توسط سیستم‌های گرمایشی می‌تواند بسیار خشک و با رطوبت نسبی حتی تا 10 تا 30 درصد باشد.

در این شرایط بدن انسان تمایل به رهاسازی رطوبت دارد که خشکی پوست، ترک خوردن لب ها و سوزش چشم را پدید می آورد. علاوه بر این ناراحتی‌ها، هوای خشک نیز می‌تواند باعث گلودرد مکرر شود و به گسترش بیماری‌های معمولی زمستانی کمک کند. برای غلبه بر این مشکلات، رطوبت نسبی باید در مقادیری که شرایط آسایش را تضمین می‌کند(معمولاً بین 40 تا 60 درصد) حفظ شود. برای این منظور میتوان از رطوبت زن های بخار یا رطوبت زن های آدیابایتک کمک گرفت.

استفاده از کنترلرهای دما و رطوبت در هتل ها
استفاده از کنترلرهای دما و رطوبت در هتل ها

حفظ رطوبت و دما چه تاثیراتی دارد؟

حفظ رطوبت مناسب باعث می‌شود گرد و غبار کمتری در هوا از فرش، بالش یا پرده‌ها وجود داشته باشد، بنابراین احتمال مشکلات تنفسی برای افرادی که از آلرژی یا آسم رنج می‌برند کاهش می‌یابد. همچنین به معنای تجمع کمتر الکتریسیته ساکن است، چیزی که وقتی شارژ روی لباس‌ها، دستگیره‌های در یا مو جمع می‌شود آزاردهنده است.

کیفیت هوا نه تنها در فضاهای اختصاصی برای مهمانان، بلکه برای مدیریت صحیح سایر خدمات ارائه ‌شده نیز مهم است. به عنوان مثال، نگهداری مواد غذایی در اتاق های سرد ممکن است به رطوبت بالایی نیاز داشته باشد تا ظاهر و طراوت غذا حفظ شود. یکی دیگر از کاربردهایی که اغلب به ویژه در هتل های مجلل یافت می شود شامل حمام های بخار است، جایی که یک رطوبت زن مخصوص، محیط را با بخار اشباع می کند. دمای بین 40 تا 45 درجه سانتیگراد، به بدن اجازه می دهد تا استراحت کند و خود را از سموم پاک کند.

برای اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://www.carel.com/application/hotels