کشت قارچ

حفظ دما و رطوبت در پرورش قارچ

history آخرین بروزرسانی: 14 فروردین 1402
forum 0
visibility

Views:153

دما و رطوبت هم برای پرورش قارچ و هم برای مراحل بعدی نگهداری و بازاریابی ضروری است.

در طول رشد قارچ، در مرحله ای که آبیاری در آن توصیه نمی شود، حفظ سطح بالایی از رطوبت ضروری است. برداشت نیاز به دمای پایین تر، اما رطوبت بالا برای جلوگیری از کاهش وزن دارد.

لزوم حفظ دما و رطوبت در پرورش قارچ
لزوم حفظ دما و رطوبت در پرورش قارچ

قارچ های تازه در واقع حاوی حدود 90 درصد آب هستند. از آنجایی که هیچ مانعی بین سطح قارچ و هوا وجود ندارد، تمایل به آزاد سازی یا جذب آب دارند. تا با شرایط محیطی متعادل شوند.

 بنابراین، اگر هوا خیلی خشک باشد، بخشی از آب خود را از دست می دهند. که این امر باعث کاهش وزن و همچنین بدتر شدن ظاهر محصول می شود. برای جلوگیری از این پدیده و حفظ ویژگیهای قارچ، بهتر است سیستمهایی ارائه شود که رطوبت نسبی هوا را در حدود 95 درصد حفظ کند. این شرکت، طیف گسترده ای از رطوبت زن ها را با ظرفیت ها و ویژگی های عملکردی متفاوت ارائه می دهد.

کاربرد رطوبت زن برای تامین دما و رطوبت در پرورش قارچ

هر دو دسته رطوبت زن بخار و سیستم های آدیاباتیک که دقیق و تضمینی هستند در دسترس می باشند. دومی مبتنی بر فناوری هایی با مصرف انرژی بسیار کم است و به شما امکان می دهد همزمان هوا را مرطوب و خنک کنید.

در واقع، سیستم‌های آدیاباتیک با اتمیزه کردن آب به میلیون‌ها قطره کوچک عمل می‌کنند که به طور خود به خود تبخیر می‌شوند و گرمای هوا را جذب می‌کنند و در نتیجه خنک می‌شوند. همچنین، پیشرفته ترین استفاده از تنها 4 وات برق در هر لیتر آب اتمیزه شده، تقریباً 1٪ از توان مصرفی توسط یک مرطوب کننده بخار معمولی است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اهمیت حفظ دما و رطوبت در پرورش قارچ به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://www.carel.com/application/cultivation-of-mushrooms