پروژه سیستم های تهویه مطبوع صحن حضرت زهرا

پروژه سیستم های تهویه مطبوع صحن حضرت زهرا

history آخرین بروزرسانی: 2 مرداد 1401
forum 0
visibility

Views:151

احداث صحن حضرت زهرا (س) حرم علوی از سال ۸۹ طراحی و اواخر سال ۹۱ اجرایی شد. در این مدت پشت حرم علوی به منظور توسعه این حرم مطهر در نظر گرفته شد و عملیات اجرایی آن به همت مهندسان و کارگران ایرانی انجام شد.
با این روند صحن حضرت زهرا (س) در ضلع غربی حرم امیرالمؤمنین (ع) در بخش‌های زیارتی و غیرزیارتی احداث شد که در بخش زیارتی شبستانی بزرگ در سه طبقه (مثبت یک، همکف و منفی یک) میزبان زائران حرم امام علی (ع) است.

بخش غیرزیارتی نیز شامل کتابخانه، موزه، مضیف و مهمانسرا و بخش اداری است که این بخش تکمیل شده و قسمتی از بخش زیارتی در انتظار تکمیل و بهره‌برداری است.

پروه صحن حضرت زهرا

بخش زیارتی صحن حضرت زهرا (س) حرم علوی از سه طبقه تشکیل شده که هر طبقه به رنگ خاص و زیبایی طراحی و احداث شده است. در طبقه مثبت یک (۱+) که به حرم امام علی (ع) چسبیده، دو سالن بزرگ با تزئینات خاص تعبیه شده است. همچنین در این طبقه حدود ۱۰ هزار مترمربع فضای مسقف و نزدیک به ۵ هزار مترمربع فضای روباز وجود دارد که مجموع میزان سنگ‌گاری دیوار و کف این دو قسمت نزدیک به ۱۸ هزار مترمربع است.

طبقه مثبت یک که به طور کامل آماده بهره‌برداری است و امسال نیز میزبان زائران اربعین حسینی بود، ۲۱۶ ستون با تزئینات سنگ دارد. همچنین نزدیک به ۱۸۴ دهنه سقف گچی تخت ترکیبی با معماری خاص اسلامی و حدود ۱۱ هزار و ۶۰۰ هزار مترمربع آینه کاری زیبا در این قسمت تعبیه شده است.

پروژه حرم حضرت فاطمه

این پروژه معظم جهت تهویه مطبوع و گرمایش و سرمایش محیط داخل صحن به 67 دستگاه هوارسان، شامل 51 دستگاه هوارسان با هوای برگشت، 12 دستگاه هوارسان هوای تازه و همچنین 2 دستگاه ایرواشر مجهز گردیده است که شرکت کارا روش صبا ضمن ارائه خدمات فنی جهت طراحی تفضیلی و تهیه مستندات فنی پروژه و همچنین همکاری تنگاتنگ با شرکت روبوترم آلمان (سازنده دستگاههای هوارسان)، اقدام به تامین و تحویل کلیه تجهیزات اعم از تجهیزات کنترلی، سنسورها و ادوات فیلد، شیرآلات و دمپرموتورها از شرکتهای کرل ایتالیا و بلیموی سوئیس نموده، و همچنین ارائه خدمات آموزشی در خصوص نحوه نصب و راه اندازی و همچنین بهره برداری از این تجهیزات نموده است.

پروژه سیستم های تهویه مطبوع صحن حضرت زهرا

این تجهیزات هم اکنون بر روی دستگاههای هوارسان در حال بهره برداری بوده و رفاه و آسایش را جهت زائرین حرم مطهر امام اول شیعیان، حضرت علی (ع) فراهم می نمایند.

پاسخی بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *